Stampin’ Up
Van hobby tot werk
In 1988 richtten Shelli Gardner en haar zus Stampin’ Up op. Ze gebruikten hun ervaring van het samen knutselen in een ontspannen omgeving om tot een bedrijfsmodel te komen. Zij vonden dat stempels en ander knutselbenodigdheden niet in een winkel verkocht moesten worden, maar bij mensen thuis tijdens een gezellige avond. Zo komt het dan ook dat de producten van Stampin’ Up niet in de winkel wordt verkocht maar tijdens parties of workshops bij mensen thuis via een netwerk van onafhankelijke verkoop consulenten die demonstratrices worden genoemd. Momenteel zijn er ongeveer 50.000 Stampin’ Up demonstratrices actief wereldwijd.
Shelli Gardner benoemde in 2016 haar dochter Sara Douglass tot CEO. Sara drukt haar persoonlijke stempel op Stampin’ Up! door haar streven naar verbetering en verlangen om anderen te helpen, maar ook door haar unieke perspectief op de onderneming. Per slot van rekening is ze met Stampin’ Up! opgegroeid en kan ze nu op haar beurt het bedrijf doen groeien. Shelli is nog steeds actief als voorzitter van de Raad van bestuur. Haar warmte en invloed blijven voelbaar in het hele bedrijf en binnen onze gemeenschap.
Stampin’ Up internationaal
Het bedrijf, dat zo klein begon, is al meer dan 25 jaar succesvol in Amerika. Langzaamaan is het ook uitgegroeid naar de volgende andere landen: Canada, Australië, Nieuw Zeeland en Japan.
Helaas hebben we afscheid moeten nemen van Japan als Stampin’ Up! land. Ondanks de inzet van de demonstratrices daar, lukte het niet om er een winstgevende markt te ontwikkelen.
In 2022 werden België en Ierland toegevoegd aan de Europese markt.